Bøker til salgs

Matematikk, de fire regneartene. Oppgavehefte 1.

Halfdan Halvorsen, matematikklærer ved Steinerskolen i Arendal, har laget en oppgavesamling for øvelse i de fireregneartene med små og store tall. Heftet inneholder over 600 regnestykker og over 100 tekstoppgaver. Heftet egner seg for øvelse i matematikkfaget på flere trinn i steinerskolen.

Pris pr stk: 100 kr, ved bestilling av klassesett på 10 eksemplarer eller flere gis det 10% rabatt. Porto tilkommer.

Bestilling: Beathe.schieldrop@steinerskolen.no

Kan jeg ikke, så kan jeg lære – håndarbeid i skolen. Tone Bjerke og Reidun Bernitz Pedersen har tegnet og beskrevet en rekke håndarbeidsoppgaver til alle klassetrinn. Fra enkle sy- og strikkeoppgaver til arbeid med søm på maskin og i lær. Egner seg for klasselærere og håndarbeidslærere, eller til deg som vil lære deg mer håndarbeidsteknikker. Boken inneholder fotografier og flotte tegninger av prosjektene, både underveis og ferdige produkter. 285 sider.

Pris er 400 kr. Porto tilkommer.

Bestilling: Beathe.schieldrop@steinerskolen.no

Læreplan videregående trinn er nå kommet i vakkert illustrert bokform. Illustrasjoner av Helene C. Jensen.

Pris 430 kr

Det gamle Hellas

Dette er 2. utgave av den norske oversettelsen av Charles Kovaks klassiker. Ketil Reigstad har oversatt teksten og lagt til skuespill, noter, dikt og mer.

Egner seg som lesebok i steinerskolens 6. klasse og som forberedelse for læreren til muntlig fortelling om Hellas.

Pris 300 kr.

Bestilling: Beathe.schieldrop@steinerskolen.no

Steinerskolens læreplan fro grunnskolen. 250,- pr stk fritt levert  Porto på 49 tilkommer ved bestilling av enkelt eksemplarer.